Ofte stillede spørgsmål
Her kan du finde svar på de spørgsmål vi modtager oftest – kan du ikke finde svar på dit spørgsmål, er du også altid velkommen til at sende en mail til info@niah.dk.
Hvordan finder jeg den hækleopskrift jeg har købt?
Du skulle gerne have modtaget en mail om at din ordre er gennemført – øverst i den mail finder du et link til download af hækleopskriften.
Må jeg sælge de ting jeg hækler, ud fra opskrifterne?
Ja! Du må hjertens gerne sælge de ting du hækler ud fra mine hækleopskrifter – men jeg vil bliver rigtig glad, hvis du vil henvise til hvor opskriften kommer fra, hvis nogen skulle spørge.
Jeg har ikke modtaget en mail med hækleopskriften – hvad gør jeg?
Hvis du ikke kan finde mailen med hækleopskriften, så anbefaler vi at du først tjekker din spam-mappe, for at se om mailen er endt der.
Hvis du har adgang til flere mailadresser, så tjek om du har modtaget den på en anden mail, hvis du er kommet til at taste en anden mail ind, da du købte opskriften.
Hvis du slet ikke kan finde mailen, så send os endelig en mail til info@niah.dk. Oplys gerne ordrenummer, eller det tlf-nr. eller adresse du har oplyst ved bestilling, så kan vi nemmere finde din ordre.
Kan jeg få printet en hækleopskrift?
Nej, jeg tilbyder desværre ikke at levere hækleopskrifter i et fysisk eksemplar, hækleopskrifter leveres kun digitalt som et link, hvor pdf-filen downloades når man trykker på det.
Hvis du gerne vil have en opskrift printet, men ikke selv har en printer, kan du evt. bede om hjælp fra bekendte som har en printer, eller du kan opsøge det lokale bibliotek, da de ofte har en printer man kan benytte.
Hvad er leveringstiden?
ÆNDREDE LEVERINGSTIDER 2025: Grundet barsel sendes der i øjeblikket kun pakker mandag og onsdag ca. kl. 12 – herefter er leveringstiden 1-3 dage.
Under normale omstændigheder: Hvis du bestiller inden kl. 12 på hverdage, sender vi din pakke samme dag, den bliver derefter leveret dagen efter (på hverdage) i langt de fleste tilfælde.
Vores leveringstid er 1-3 hverdage.
Vi gør opmærksom på at der kan være andre leveringstider i forbindelse med helligdage, ferier osv. – dette er oplyst på siden ‘kasse’, når det er aktuelt.
Hvornår kan man bestille julekalendere?
Vi forventer at der kan bestilles julekalendere fra oktober. Den præcise dato kan variere fra år til år, men det er altid så tæt på 1. oktober som muligt.
Du kan hele året skrive dig op til at få besked så snart den ønskede julekalender kan bestilles. Dette gør du blot ved at gå ind på den julekalender du er interesseret i, og indtaste dit navn og mail under ‘Send mig en mail når den er tilbage på lager!’ – så får du besked med det samme, når den kan bestilles. Ved at gøre dette er du IKKE forpligtet til at bestille den pågældende julekalender, når det er muligt, og den er heller ikke reserveret til dig. Julekalenderne er lavet i begrænset antal og sælges efter først til mølle-princippet.
Kan man bestille nissebrevene, selvom man har haft den før?
Ja! Hvert år udkommer der en ny udgave af nissebrevene med nye historier/breve, nye gaver osv. – du skal blot være opmærksom på at det er den nyeste udgave af nissebrevene du bestiller.
I alle pakker med nissebreve medfølger der to forskellige udgaver af brevet til 1. dec; Det ene brev er til familier som IKKE har haft besøg af nissen før – her fortæller nissen hvem han er og lidt om hvordan det fungerer. Det andet brev er til familier som HAR haft besøg af nissen før – her skriver nissen at han er glad for at han må bo hos jer igen. Det er angivet i introduktionen hvilket brev der skal bruges, så du ikke er i tvivl.
Hvad er forskellen på hækle-adventskalenderen og hækle-pakkekalenderen?
De to hækle-julekalendere er helt forskellige, og man kan sagtens have dem begge samtidig, hvis man har lyst til det.
Hækle-adventskalenderen indeholder en ny hækleopskrift samt de nødvendige materialer, delt op i 4 pakker, så man i løbet af december hækler ét juleprojekt. Desuden er der små ekstra gaver og lidt slik i pakkerne.
Hækle-pakkekalenderen indeholder IKKE et sammenhængende projekt, og er på den måde helt anderledes end adventskalenderen. Her får man i stedet 24 pakker med håndplukkede gaver til hækle-entusiasten. Mange af pakkerne indeholder garn, men der er kan også være andet tilbehør, hækleopskrifter og lidt julehygge. Her er indholdet ikke tiltænkt et bestemt projekt, og du kan derfor bruge indholdet til lige præcis det, du har lyst til.
Hvorfor kan jeg ikke bestille?
Vi oplever at nogle enkelte kan have problemer med at bestille, ofte er der tale om hæklekits. Ofte skyldes det at der benyttes en web browser som webshoppen ikke er optimeret til – men nogle gange er årsagen fortsat ukendt.
Hvis du har problemer med at bestille, er du altid velkommen til at sende din bestilling til info@niah.dk, så kan vi oprette ordren for dig, og du kan blot betale via mobilepay.
Hvis du sender din bestilling på mail, så sørg for at inkludere de varer du ønsker at bestille, samt følgende informationer:
– Navn
– Adresse
– Mail
– Mobilnummer
– Ønsket leveringsmetode (PostNord pakkeshop: 39 kr (gratis ved køb over 499 kr) — PostNord hjemmelevering: 64 kr (25 kr ved køb over 499 kr) — Afhentning i Viborg: gratis)
– Evt. ønsket pakkeshop, hvis du ønsker levering til pakkeshop